conversie optimalisatie

Conversie Optimalisatie


Meer bezoekers door
conversie optimalisatie

Op een bepaald moment is je website of webshop dusdanig geoptimaliseerd dat je veel bezoekers krijgt. Je krijgt veel bezoekers via Google en je ziet je bezoekersaantallen maandelijks stijgen. Maar je ziet dat het percentage bezoekers wat contact opneemt hetzelfde blijft. Stel dat je conversiepercentage 2% is. Als je van 100 naar 500 bezoekers gaat, dan ga je van 2 naar 10 reacties. Dat is natuurlijk een fantastische groei, maar wat als je dit percentage ook kunt laten groeien? Stel dat je conversiepercentage groeit van 2% naar 5%. Dan worden die 2 reacties geen 10 reacties maar 25. Met een aantal aanpassingen aan je website of webshop kun je een dergelijke groei van je conversie realiseren.


Hoe werkt het?

Conversieoptimalisatie is de term die voor deze dienst wordt gebruikt. Het is vooral een psychologisch spel. Door bepaalde elementen aan je website toe te voegen worden bezoekers sneller getriggerd om contact met je op te nemen. Heb je bijvoorbeeld al een contactbutton op je website staan? En kunnen jouw bezoekers meer vinden over de beoordelingen die je van je bestaande klanten hebt gekregen?


Wat kun je zelf doen?

Om je conversiepercentage te verbeteren kun je zelf een aantal zaken op je website of webshop aanpassen. Hieronder een aantal tips waar je zelf mee aan de slag kunt:

Beoordelingen hebben een grote invloed op het aankoopgedrag van je bezoeker. Kunnen jouw klanten een beoordeling plaatsen of andere beoordelingen vinden?

Kunnen de bezoekers gemakkelijk contact met je opnemen met bijvoorbeeld een button?

Heb je je adresgegevens op je website staan en andere gegevens zoals het KVK-nummer en het BTW-nummer? Bezoekers vinden dit belangrijk in verband met betrouwbaarheid.

Heb je weinig tot geen spelfouten in je tekst staan?

Heb je een Facebookpagina aan je website gekoppeld? Zorg dan dat deze actief is en regelmatig wordt geüpdatet.


Wat levert conversieoptimalisatie op?

In het eerste voorbeeld noemden we een conversiegroei van 2% naar 5%. Stel dat je een webshop hebt met parfums. Je bent net begonnen en hebt een basis webshop in WordPress. Met slechts simpele toevoegingen aan je website kun je het conversiepercentage al iets verbeteren. Stel dat je 200 bezoekers hebt per maand waarvan 4 bezoekers een aankoop doen. Je webshop heeft een conversiepercentage van 2%. Je voegt adresgegevens toe, je voegt beoordelingen toe en je geeft aan wat de verzendtijd is en de verzendkosten zijn. Je conversiepercentage stijgt wellicht naar 4%. De 4 aankopen worden 8 aankopen en daarmee wordt je winst opeens verdubbeld. Als je dan ook nog meer bezoekers krijgt is het natuurlijk een win-win verhaal!


Waarom zou je conversieoptimalisatie uitbesteden?

Door een adviesrapport over jouw website of webshop aan te vragen krijg je direct zicht op de verbeterpunten die mogelijk zijn en jou meer geld of klanten oplevert, snel verdiend! Bedrijven die veel bezig zijn met online marketing weten wat online goed werkt en wat niet. Profiteer van die kennis en zorg dat ook jouw website je meer geld oplevert.

Op zoek naar een creatieve
strategische partner?

Met ruim 8 jaar ervaring in de online marketing wereld helpt Online Twente je met het behalen van je doelen en dromen.

Kom in contact